香港人無論多聰明,都經常面對 Procrastination問題

作‧文

有人覺得做嘢要充足準備。甚至未雨綢繆。承然,有啲行業一定要。好似做律師咁,你唔準備好文件,上到法庭又點搞?

但係,係生命裡面,有太多嘅嘢,係唔需要嘅。邱吉爾喺自己本自傳”My Early Life”度寫到,你永遠唔會對某樣嘢準備充足。當一個難關來臨時,能做嘅,就係當佢係一個跨欄 – 欄衝到埋黎,就跳。

佢講緊嘅係當時面對即將要人生第一次上台演講嘅時候。

佢本早期自傳,分享嘅,係佢人生頭25年。我幾年前睇過後,深深受益。秉持著佢呢種精神,我一直覺得自己今年喺做唔同嘢嘅時候都自信滿滿,無往不利。

香港人無論多聰明,好多都經常面對 procrastination 嘅問題

時候未到,就唔會開始動筆動手。好笑嘅,係我地自己覺得自己有問題,但係又解決唔到。亞里士多德還是蘇格拉底講過(兩者另外嗰位則持相反意見),人類係可以知道正確嘅事情/做法係咩,但卻因為軟弱而做唔到。我同意,卻唔覺得procrastination其實係真正嘅問題。

首先,做嘢好多時唔係要準備充足先要做。呢個觀念,係要試過百足咁多爪嘅人先會特別明白。陶傑以前同我錄嘢就教過我(而且係好以身作則地),根本唔係rehearsal、對稿,甚至寫稿 – 開機,有料嘅,自然會使出勁地娓娓道來。

跟大佬學玩嘢,自然發覺自己做起咩都可以話黎就黎。寫文,我只要開始下筆就會有嘢到;Viu做主持,久而久之writer都唔需要事前俾稿我背- 現場睇兩眼,然後自由發揮,效果仲好;寫書,我3個禮拜逼自己坐喺張書檯就黎料;做節目嘉賓、拍短片廣告,我基本上唔洗準備話黎就黎。

其次,就係將心情同工作分開。好多人,要有mood先可以做認真嘢。認真,唔係時時都有心情㗎 – 以我為例,我做嘢幾乎一半時間其實都冇feel。So?只要告訴自己是時候做,然後直接開波,你會發現,一開始咗就唔會停。詳細研究,請參考 Happiness By Design 一書。

人生冇take 2。活在當下,話黎就黎,爽也。